Halaman

Selasa, 12 Disember 2006

Finalize sisa sisa RavMoNe

okeh. aku assume korang dah buang sume file tu kat physical disk korang. sekarang ni nak repair registery plak eh (kesan sampingan ravmone).
    ikut step ni:
  1. Bukak registry editor (regedit.exe)
  2. double click kat "My Computer" sebab kite nak start search dari awal lagi.


  3. Pergi kat menu bar, pilih "Edit" and klik kat "Find..." atau tekan je Ctrl + F. nanti kluar kekotak Find.
    Masukkan kat textbox tu perkataan ravmone. Kat bahagian group "Look At" tu, pastikan korang check untuk "Keys", "Values" and "Data"
  4. Klik Find Next.
  5. Nanti die akan jumpe kat somewhare under subkey MountPoint2, some GUID (yang bentuk {xxxx-xxxxxxx....}), Autorun\command.



    padam je key tu terus (key command tu). Kat sini la yang slalunye buat kekotak "Open With" tu..
    iterate step ni sampai die outside daripada MountPoint and GUID.


  6. For some reason, korang akan jumpe gak kat bahagian ShellNoRoam (MUICache). Biarkan aje. ni windows pakai just untuk MRU (Most Recently Unit)

  7. Kalo sampai kat bahagian HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, just padam value "RavAV" korg


    jangan g padam key RUN ni plak.

okeh. kalo ade mane2 part yang tak paham or aku miss something, reply je.. insyaAllah aku cube tolong kalo boleh.

1 ulasan:

  1. Aku rasa Laptop aku ni dah kena virus la Fa......Macam mana nak minta tolong dengan awak ye...

    BalasPadam

terima kaseh :)