Halaman

Ahad, 10 Februari 2008

Ay, chihuahua!


best.. sebab go as planned

jumaat. pergi memancing di port dikson. best sebab ayah aku dapat 2 ekor ikan (walawpon ikan kecik je.. hah. it's better then nothing seperti mereka yang memancing di sana. haha). aku pulak, berlegar legar mencari ketenangan kat sana. akak aku turut serta memancing ikan. adek aku lak main main dengan ikan, camera dia and laut. mak aku hanya duduk duduk sahaja. inilah yang dikatakan bersantai :)


sabtu pagi. seperti yang diplan, aku pergi ke serdang untuk BBQ bersama sama mereka. 6 lelaki dan 6 perempuan. saje je. asalnya nak pergi sungai congkak, tapi disebabkan salah jalan, maka kitorang 'terpaksa' berpiknik kat sungai tekala, dekat dengan semenyih. hehe


sabtu petang. juga seperti yang dirancang dan dijanjikan dengan fafa, aku decide untuk pergi ke rumah fafa. just a plain visit. melihat rumahnya, melawat keluarganya. hehe.. thanks to them, sebab sediakan makan makan satey kajang and soto. best mak fafa buat ;p


tak best..sebab plan lari
jumaat. aku dapat sms yang paling tak best skali untuk tahun ini (setakat ni la). memang tak best.. membuatkan aku pengsan kat tepi pantai..


sabtu tengah hari. Dr T telefon aku. dia kata..

Dr T: saya nak kamu ada kat ibnu sina pagi isnin, masuk macam biasa untuk seminggu ni.
Aku: tapi..
Dr T: apa yang tapinya? sy ada banyak nak bincang dengan kamu.
Aku: ok.. (terpaksa)


plan aku untuk duduk berehat di rumah terpaksa dibatalkan. and lagi tak best, aku terpaksa pulang ke jb malam tu jugak, sebab aku takut kalo amik bas ari ahad, aku dapat bas tambahan seperti bas sekolah dan bas kilang.

sabtu malam. tiket kl ke jb = RM 45 (harga asal RM 24). dammit. aku paling tak suke orang yang mengambil kesempatan time aku betul betul memerlukan pertolongan. sial giler. seb baik la dapat bas cantik siket. tapi aku kene marah sebab aku naik lambat 5 minit. bangang. itu pon nak berkira. kalo aku naik and bas terus jalan, tak apalah. ini pulak bas tu siap tunggu lagi 1/2 jam baru nak gerak. bas 707 travel, no plet ADS 88?? (tak ingat).

ahad pagi. patutnye turun kat sri putri. tapi disebabkan aku penat sangat running dari hari jummat tu, aku tertdo dalam bas dan terlajak sampai ke larkin pada pukul 4 pagi. sempat gak la aku tunggu pukul 6 tertdo kat kerusi di larkin tu sambil sambung mimpi dari dalam bas tadi. hah. seb baik mimpi best, pasal sorang awek tu. hehe

pukul 6 lebih, naik bas ke bandaraya jb dari larkin and terus ada bas ke taman u. pon sempat tdo gak dalam bas tu. penat sangat. balik berborak dengan hosmet, pastu aku terus tdo. damn letih gila. esok nak kene bangun pagi pagi lak tu..

well.. life goes on babeh..

ps: sori tak banyak pic untuk part tak best. sebab tak best, jadi aku takde mood nak bergambar.
ps ps: tak banyak picture kat umah fafa aku nak paste kat sini. nanti mak dia marah lak. haha
ps ps ps: ye. merc itu memang kereta fafa..
ps ps ps ps: 'ay chihuahua' tu bahasa spanyol. g carik kat pakcik google kalo nak taw maksud dia.

13 ulasan:

  1. lain kali nak gi mancing ajak la aku...

    BalasPadam
  2. waaa..shonok ea ko weekend lepas ea..
    pssst! giler superb kete fafa

    BalasPadam
  3. haha memang seronok giler. tapi ada gak yang tak bestnye..

    tu la pasal. aku kagum dengan fafa. hari hari spend dalam rm50 sahaja untuk minyak kete. seb baik kete die best ;p

    BalasPadam
  4. kiranya ko dapat manffatkan percutian 4 hari itu

    BalasPadam
  5. boleh la jugak nak kata camtu. cuma aku berehat sahaja di rumah pada hari ahad tu ;p

    BalasPadam
  6. aku xske nek bas.busuk. =D
    wah..mancing.best nya...
    aku ske.mancing ngn ayah aku dlu.

    BalasPadam
  7. abeming..
    takde hal. nanti aku bagitaw beliaw..

    edriaty..
    jom. datang teratak 42. g memancing pastu hasil tangkapan boleh buat bbq ;)

    BalasPadam
  8. ape kate bebudak teratak 42 datang KL... haaaa....

    BalasPadam
  9. boleh. tapi nak memancing kat mane? sungai kelang? ;p

    BalasPadam
  10. Cadangan: sungai penchala.

    bagus hasil keje korang: kawasan pembebasan minda X)

    BalasPadam
  11. boleh. akan di usulkan untuk kemudian hari :)

    eh. tu bukan hasil keje kitorang. still wondering gak sape yang rajin spray tu ;p

    BalasPadam

terima kaseh :)