Halaman

Jumaat, 16 Mei 2008

Stay



Dalam sebulan dua yang lepas, aku telah memohon untuk meminta claim bagi kerja yang telah aku siapkan. tidak banyak pon. RM 1000 sahaja. sebarang claim dengan menggunakan geran perlu dilakukan melalui RMC, UTM.. well, bagi korang yang dah lama mengikuti perkembangan blog ini dan bagi mereka yang pernah mengalaminya sendiri, mungkin korang sudah tau betapa peritnya karenah birokrasi di RMC, UTM. shit. shit.. and shit.

aku amat memerlukan wang tersebut (sebanyak RM 1000) untuk perkara penting pada Isnin minggu depan. dan untuk mendapatkan claim tersesebut, aku terpaksa berurusan dengan seorang pegawai di RMC.. namnya Kak F (ya, biar dia cari di google dan jumpa pada post ini). macam biasalah apabila berurusan di RMC. janji yang diberikan adalah semuanya akan selesai dalam masa 2 minggu. dan ada certain people kat sana yang aku respect sebab still dapat menunaikan janji tersebut. tapi tidak semua..

so, hari selasa yang lepas, aku pergilah ke RMC untuk bertanyakan cek tersebut. dan dia kata belum selesai lagi. pegawai dia belum sign lagi. shit. apakejadahnya orang dah submit lebih sebulan kat situ, and ko masih simpan lagi?

ya. aku tau la korang banyak kerje. takkan la tiap kali kitorang nak submit something kat situ, tiap tiap hari nak kene follow up. dah itu kerja ko. buat la. mentang mentang la kami ni student. kalo aku ada pangkat dato', datuk or adik ko, baru ko buat cepat eh..

tak paham aku. baru je aku ingatkan aku nak stay kat utm lagi beberapa tahun. tapi nampak gaya camni, letih dan lenguh semangat aku. punyalah kat dalam official website dia tulis dapat ISO lah, dapat award lah. hah. pelik aku.

tapi.. apa apahal pon, semoga diorang rajin rajin la bantu kami. bukan aku aje yang kuat mengutuk diorang. tanya sahaja mereka (terutamanya student) yang pernah berurusan kat RMC. memang best kutuk korang. sebab kami kutuk korang pon bertempat dan bersebab yang tepat.

♫♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Estrella - Stay.mp3 with lyrics/dengan lirik



Sound straight from the twilight
Has me up all night
I can't fall asleep 'cause I keep thinking of you
And I saw a shadow outside my window and it's you.

[Chorus]
All my sorrows flew away
Hush, keep quiet, hear me say
I don't ever want you to go
Please stay
With the moonlight dancing free
And there's no one but you and me
There's no reason to go astray
Please stay.

Making up a story
It's the way you're looking at me
If you think that this is funny, it's just you.

Try and think about it,
If you're heart is closed don't lock,
Keep your keys back in your pocket,
Think this through.

[Chorus]
Please stay with me
Just stay with me
and I will take you to Foreverland
Just stay

14 ulasan:

  1. Payah betul, birokrasi ni memang penyakit pejabat kerajaan. Payah nak hidup mcm ni, agaknya orang yang memohon dah lama mati, tapi surat permohonan tak proses lagi hahaha

    BalasPadam
  2. penyakit dorg ni..

    "takpe la"
    "nanti2 la"
    "letak aje kat situ.."
    "biar dulu.."
    "belum siap lagi.."

    itu aje yg dorg suke sebut.. hari2 sibuk ngn meeting..

    harap dorang berubah..

    BalasPadam
  3. iya..iya..betul..memang tepat sekali..org rmc macam hampeh...aku dah lebih 3 minggu tunggu surat penting dari rmc..sh*t!..arghh...tapi apa boleh buat..bersabar jelah..menahan marah..

    BalasPadam
  4. Sabar ek bro:P
    Memang hampas kelapa btol. Banyak tu, sebab tu depa saja buat lmbk2. Ciannya. nak buat pe bro dgn duit rm1000 tu?

    G la serang mereka lagi. Tegakkan keadilan..hehe

    BalasPadam
  5. faizsaaid..
    haha. memang pon. tapi hopefully dapat la sebelum aku mati. tapi if aku mati, aku nak wasiatkan sumenye kepada keluarga aku. tapi kot ye pon jangan la camtu. kejam giler. hehe

    tz..
    tepat sekali. tp tengok diorang tu macam sebok je. tah dokumen beberapa bulan lepas punya baru nak sibuk sibuk buat sekarang. haih

    gadis_sedih..
    suke betul ko letak name pelik pelik eh.. haha. tu la. sabar je la. selagi diorang ni tak diketuk, selagi tu pahat diorang tak gerak. dang!

    princess liyana..
    ye. sabar le ni.. hehe. duit tu? emm ada lah gunanya. if kamu ada duit lebih, apa kata kamu bagi saya. so nanti tak payah la kecian kat saya. hehe..

    g serang mereka? penat. dulu 7 bulan tak dapat duit.itu pon dah tiap tiap hari call. duit hp ni sama macam sebulan kerja dan diabiskan untuk 'follow up' ape kebende yang diorang buat. dan alasannya, sama macam apa yang tz tulis tu.

    BalasPadam
  6. Saya tau. Duit claim tu, nak buat beli kerbau kan. Untuk kenduri kawen nanti. Ha ha ha ha

    BalasPadam
  7. ya, u're rite. selalu juga dengar cite2 yang x best pasal rmc ni. but, so far alhamdulillah bdk2 lab ktorg belum penah kena lagi, duit claim selalunya cepat juga disetelkan. harap dijauhkan dari segala karenah birokrasi yang x best cmni, sangat leceh kan? sabar eh?

    BalasPadam
  8. Diorang memang particular pasal claim, Fa. Even lecturers pun dapat claim lambat. sabar, k?

    BalasPadam
  9. bro..aku suka lagu stay tu..aku rasa sedih + gembira dengar lagu tu..as if perasaan aku untuk mencintai tu wujud tapi aku hanyalah sekadar orang yang mencintai...semuga apa yang ko impikan tercapai bro..amin

    BalasPadam
  10. encik, mane mau donload lagu stay ini yeh?

    em..memang sengaja menguji kesabaran betul mereka ini yeh? bawak bersabar ye..saya doakan anda dapat duit itu secepat mungkin.

    BalasPadam
  11. ala, biaselah tu. u tau tak, hari tu kat FP lagi sakit hati. ade ke patut hadiah untuk Dean's List pun dieorang kebas.

    BalasPadam
  12. Huhu,boleh2. Nanti princess bagi duit lebih pas princess kerja part-time basuh pinggan kat safiah ek:p

    BalasPadam
  13. atiqah..
    mana cukup seriban. haha

    kakok..
    baguslah kamu tidak merasanya lagi. ya. sememangnya terasa sangat leceh. terutama ketika kesempitan uang. haha.. thanks :)

    phu ying..
    ok. thanks :)

    cinta dan air mata..
    ya. semoga apa juga yang kamu impikan juga tercapai. and best of luck untuk percintaan kamu. thanks :) ameen..

    missyizzati..
    nak download ya? nanti saya letak kat dalam post sy lagi satu k..
    haha. memang menguji kesabaran. thanks :)

    abeming..
    hahaha.. pastu cecah dengan air suam? ;p

    azie..
    wah. diorang kebas camne ek.

    princess liyana..
    safiah? maaf ya. kami di teratak 42 boikot safiah ;)

    BalasPadam

terima kaseh :)