Halaman

Ahad, 3 Februari 2008

As expected Hujan (in Taman Universiti)

Ini adalah cerita mengenai Band Hujan yang mengadakan gig (Bad Hair Day Part 2) kat Studio X-Countech, Taman Universiti, 81300 Skudai, Johor. bukan Hujan yang turun dari langit tu, walaupun ketika itu memang tengah hujan sepanjang hari..



ni adalah lead guitaris band Ashes Of Scarlet. best. cool giler lead die :)


(picture is taken from Mr Yazid)

Yang baju merah tu adalah lead vokalis dia. memang cool giler tengok dia main..

Suasana amat panas. mosh dan dive yang terlalu liar. lihat sahaja di post Mr Yazid. aku dan rakan rakan sepemergian aku turut terasa bahangnya. kekurangan oksigen serta kekurangan angin mungkin menyebabkan ramai yang menggila didalam sehinggakan suasana seperti tidak terkawal..

and as expected (ketika hujan datang)..

crowd menjadi terlampau liar (nampak sangat diorang ni datang semata mata nak tengok band hujan sahaja).. aku tak berani mengeluarkan (handphone) kamera aku kerana amat takut ianya jatuh. if jatuh, sia sia je bai. aku baru pakai tak sampai 5 hari tu..

ni adalah sebahagian dari performance yang ditunjukkan oleh hujan ketika gig tersebut. dan aku rasa amat bertuah kerana 'the crew' berjaya menghalang crowd dari mengganggu band tersebut dengan membuat tembok besi manusia, dan sekali gus memberi keselesaan kepada aku untuk mengambil video dari bawah Noh (vokalis hujan).

3GP (1)
3GP (2)
3GP (3)
3GP (4)

tiada apa yang lebih menggembirakan daripada dapat melihat artis kegemaran bermain dihadapan mata. dan lagi best dapat mengambil gambar bersama sama mereka. ni pic aku berjalan bersama bassis Hujan (Nazirul aka Dukegong).



dan ni pulak picture selit aku dengan drummer Hujan (Azham aka Ambobzeela) dan Joe (pemilik Skeleton COffee).



setelah selesai gig didalam studio, band hujan mengadakan performance di luar. stail kugiran. ini adalah vokalis Hujan (Noh)..



dan apa yang lagi best, aku suke lak lepak dengan bassis diorang ni. (and again) this is dukegong..



sebab dia suka isap rokok gulung. dan lagi best mase aku tengok dalam myspace dia, ada simbol pentagram, sama macam rantai yang aku pakai time tu and simbol yang aku lekatkan kat mana mana (haha)..



aku berjaya mendapatkan tanda tangan semua ahli band kat cd yang aku beli. apa apahal pon, thanks kepada sesiapa yang terlibat sebab Hujan berjaya rowkin' Taman Universiti. nak nak plak ni adalah first time diorang buat show kat area Johor Bahru/Skudai. ^^

Hujan - Bila Aku Sudah Tiada



Hujan - Meninggalkan Aku Sendiri



Hujan - Pagi Yang Gelap



another circle-fwen-blogger viewer:
Kugiran Hujan in Johor Bahru by Mr Yazid (at Bebelan Anak Tukang Jahit)
Hujan Turun di Johor Bahru by Joe (at Skeleton coffee)
Hujan Taman U, Skudai, JB by Faisal (at ~Menempuh Arus Masa-Life-Photography~)

reference:
Hujan Myspace
Official Hujan website
for more info about hujan, guitar chords, tabs, album, mp3s, checkour this links:

8 ulasan:

  1. sesungguhnya ko sememangnya videographer yang cemerlang.
    Good Job Fa. Boleh lepas ini angkat video cam

    BalasPadam
  2. hahaha.. mekaseh. namun, sesungguhnya video cam takde dalam senarai 'target aku' kat pad sebelah kanan nih :(

    BalasPadam
  3. cool blog and humorous posts esp yg pasal gitar for sale tuh. haha.
    neways, lmbt tersgt lak rase to say thanks for d bday wish d other day! hee. :D

    BalasPadam
  4. mekaseh. hehe.. gitar tu still available. interested?

    well.. what can i say. dah wish pon lambat :p

    BalasPadam
  5. wah2..amik gmbr dah mcm best friend hujan..
    tp mmg layan la beb kn
    semua dh mcm mandi hujan

    BalasPadam
  6. haha.. pic tu poyo je lebih. tapi memang layan gak.. aku je yang tak best dok depan skali, layan mandi hujan. hujan peluh orang lain lak tu. hah

    BalasPadam

terima kaseh :)