Halaman

Rabu, 11 Julai 2007

Suratan @ Kebetulan

ni aku petik dari blog ony (ex-mrsm kucai).

sesuatu yang x di sangka seringkali mendatangi kita
itukah suratan dlm kehidupan atau sekadar 1 kebetulan
kita asyik membicarakan persoalan hidup & pilihan
serta kejujuran semakin berkurang masih tiada bertemu jawapan
walau kita di hadapkan dengan pelbagai pilihan
mengapa sering terjadi pilihan tak menepati

Dalam hidup nie x semua yang kita harapkan akan tercapai. Sama la jugak dengan x semua orang yang kita sayang tu senarnye sayang kat kita jugak.. Pelik kan.. selalu nya orang yang kita suka, bukan orang yang betul-betul suka kat kita... n orang yang suka kat kita tu bukan orang yang betul-betul kita suka.. and ape yang lebih menyakitkan lagi bila sometimes the things that give us joy can also hurt us more in the end.

hingga amat menakutkan menghadapi masa depan
seolah telah terhapus sebuah kehidupan yang kudus

lastly benda-benda cam gini la yang buatkan kita selalu x yakin dengan diri kita sendiri.. every single thing kita rase we r the worse.. sedih kan.. n kita selalu tanye diri kita sendiri.. kenape aku x pandai cam dia ek? Kenape aku tak cantik cam die ek? Kenapa aku x kaye cam die ek? Kenapa.. kenapa.. kenapa?? N kenapa kita x yakin ngan diri kita sendiri? Yup sebab semua kelebihan orang lain buat kita rasa rendah diri.. buat kita hilang keyakinan diri..

pertemuan sekali ini bagi diri ku amatlah bererti
tetapi ku bimbang untuk menyatakan
bimbang kan terulang kesilapan

n bila kita jumpe our Mr Right then kita still x yakin dengan diri kita.. at that time jugak we became afraid to fall in love again coz before this.. every time we do, we get hurt more.. then untuk sedapkan hati.. the air quote will be..

Loving people means giving them the freedom
whom they choose to be and where they choose to be..
Loving someone means giving him the
freedom to find his way, whether it leads
towards us or away from us

Then bila dia dah takde dekat ngan kita baru lah kita menyesal.. tapi it’s too late now.. coz the time will not going back again.. and the last thing we can do is just try to recall all the memories that we’ve shared before..


reference: http://onyhamdan.blogspot.com/2007/05/suratan-kebetulan.html

7 ulasan:

  1. sakitnya mate nak bace... kecik sgt fa

    BalasPadam
  2. sakit siut mata aku... dah la merah.. merah kecit lak tu.. aku kena paste kat notepad senang aje baca huhuhu..
    btw..

    BalasPadam
  3. iye..

    aku ekceli pon menyampah nak masuk blog aku sendirik. tak dapat kombinasi kaler yang menarik lagi..

    BalasPadam
  4. cepat tukar... sbelum mata org lain juling...

    BalasPadam
  5. tapi aku tau intipati dia adalah JIWANG...=)

    BalasPadam
  6. @underaged gurl
    dah tuka dah :)

    @abeming
    hehehehehehee!

    BalasPadam

terima kaseh :)